În ultimele luni, industria tehnologică a pus în centrul atenției pe termen lung confidențialitatea utilizatorilor. Am văzut știri ce erau cap de afiș, legate de politicile de confidențialitate ale rețelelor de socializare. În UE, legi mai aspre, legate de protecția datelor, vor intra în vigoare în curând. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) a fost adoptat in aprilie 2016 și va intra în vigoare în data de 25 mai 2018, după o perioadă de tranziție de doi ani.
Regulamentul General privind Protecția Datelor stipulează cerința ca toate companiile să permită utilizatorilor să descarce un raport al informațiilor contului propriu. Instagram, care este deținut de Facebook, deja a lansat o unealtă care permite utilizatorilor să decarce datele propriului cont. Iar acum, WhatsApp, deținut de asemenea, de Facebook, cel mai popular serviciu de mesagerie, se pregătește să adauge o nouă unealtă pentru a exporta datele conturilor utilizatorilor, în concordanță cu GDPR. Trebuie menționat faptul că WhatsApp are 1 miliard de utilizatori activi zilnic, conformitatea cu GDPR fiind astfel și mai importantă.
WABetaInfo a descoperit că versiunea beta pentru Android 2.18.128 a WhatsApp conține opțiunea de a crea un raport al informațiilor și setărilor utilizatorilor, pe care îl pot accesa sau porta pe un alt app. Compania specifică faptul că acest raport nu va include mesajele utilizatorilor.
Utilizatorii pot cere un raport pentru contul lor WhatsApp mergând în Settings > Account > Request account info, iar compania spune că acest raport va fi gata în 1 – 3 zile. Clienții vor avea “câteva săptămâni” să își descarce raportul, înainte ca acesta să fie șters, și nu vor putea să anuleze cererea decât dacă își șterg contul. Raportul conține date ale utilizatorilor, precum denumire grupuri, contacte, poze de profil, etc.
În prezent, opțiunea de a crea raportul este disponibilă în ultima variantă WhatsApp beta pentru Android. Utilizatorii se pot aștepta ca acesta să fie primit în versiunea stabilă a WhatsApp, în următoarele săptămâni, ceea ce va asigura conformitatea companiei cu cea mai aprigă lege de protecția datelor până în prezent.