Drept la replică Banca Transilvania față de amenda GDPR

Autoritatea Națională de Supraveghere a finalizat în data de 26.11.2020 o investigație la operatorul Banca Transilvania SA și a constatat încălcarea dispozițiilor art. 32 alin. (1) și (2) coroborate cu art. 5 lit. f) din Regulamentul General privind Protecția Datelor.

Operatorul Banca Transilvania SA a fost sancționat contravențional cu amendă în cuantum de 487.380 lei (echivalentul a 100.000 EURO).

La data de 18.12.2020, redacția LegalUp.ro a fost contactată de Banca Transilvania pentru exercitarea dreptului la replică față de amendă. Redăm mai jos punctul de vedere al BT:

„Banca Transilvania a aflat decizia Autorităţii Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) şi a contestat-o în instanţă, având în vedere caracterul izolat al abaterii, dar şi întregul context în care s-au întâmplat lucrurile atunci: un e-mail al unui client către bancă, cu un conţinut defăimător, a ajuns în spaţiul public. Imediat după incident, banca a luat toate măsurile operaţionale posibile în acest context pentru limitarea impactului, iar ulterior a luat măsuri ferme în ceea ce priveşte persoanele implicate. BT investeşte semnificativ în traning, proceduri şi sisteme pentru a proteja informaţiile, precum şi pentru a procesa în siguranţă aproximativ 2 milioane de tranzaţii în fiecare zi. Aceste investiţii se reflectă în NPS-ul (satisfacţia clienţilor) mult peste media pieţei şi în faptul că banca este recunoscută pentru relaţia cu clienţii şi siguranţa operaţiunilor.”

ALTE ARTICOLE

Vrei să primești articolele noastre direct pe mail?

Abonează-te, e gratuit!