Acum câteva zile, in timp ce scroll-uiam de zor Facebook-ul, am primit o notificare de follow pe Instagram. Am încercat să intru să văd cine mi-a trimis invitația, dar Instagram mi-a afișat noile sale politici de confidențialitate pe care m-a îndemnat să le citesc și să le aprob. Nu aveam chef de ele la momentul acela, așa că am apăsat butonul “Later” și mi-am văzut mai departe de treabă (n.r. adică să mă delectez cu câteva instastories ). Ulterior, într-o altă zi, am primit aceeași notificare pe Instagram și de data asta chiar am stat să citesc, cel puțin în mare, noile sale politici.
Marile companii social media sunt instrumente de lansare pentru respectarea GDPR
Vă este cunoscut deja faptul că pe 25 Mai 2018 GDPR va intra în vigoare în mod oficial, iar companiile vor publica rapid instrumente, precum și modificari ale termenelor si conditiilor pentru se putea conforma noilor reguli ale GDPR.
WhatsApp și Instagram, ambele deținute de Facebook, se numără printre marile companii care dezvăluie noi caracteristici ale platformelor înainte de termenul limită care se apropie rapid.
Se schimbă limita de vârstă pentru WhatsApp
Potrivit Reuters, WhatsApp va crește vârsta minimă de utilizare a aplicației de la 13 la 16 ani în U.E. WatsApp va solicita utilizatorilor săi să confirme că au vârsta de cel puțin 16 ani în momentul când li se va cere să accepte noile temene și condiții de utilizare, precum și politica de confidențialitate, care va fi furnizată de o nouă entitate WhatsApp Ireland în următoarele săptămâni.
Nu este încă foarte clar modul în care limita de vârstă va putea fi verificată, având în vedere limitările privind colectarea datelor în cadrul companiei WhatsApp. Societatea-mamă Facebook va solicita adolescenților cu vârste cuprinse între 13 și 15 ani să desemneze un părinte sau un tutore legal pentru a le da permisiunea sa distribuie informații pe Facebook. Dacă această condiție nu se va îndeplini, atunci utilizatorii nu vor putea vedea versiunea complet personalizată a Facebook-ului.
De asemenea, WhatsApp va permite utilizatorilor să descarce un raport care să conțină detalii cu privire la datele pe care aplicația le deține cu privire la aceștia și care va fi disponibil tuturor utilizatorilor, nu doar celor care se află sub guvernarea GDPR.
Dosarele de date sunt acum accesibile
De asemenea, Instagram a anunțat că oferă utilizatorilor aceeași capacitate de descărcare a datelor dacă doresc să părăsească rețeaua. Acest lucru poate fi accesat în secțiunea „Descărcare date” din setările de confidențialitate ale aplicației.
Un purtător de cuvânt a confirmat știrea in sensul ca: „Instrumentul de descărcare a datelor este în prezent accesibil pentru toată lumea de pe web, dar accesul prin iOS și Android este încă în curs de lansare.”
Utilizatorii pot solicita să descărce toate datele de pe platformă, iar Instagram va trimite un e-mail cu un link de descărcare odată ce a reușit să strângă toată informația într-un singur loc. Intregul proces poate dura până la 48 de ore.
Astfel, ca și în cazul altor situații și a altor site-uri web, recomandarea este ca politicile de confidențialitate să fie citite și nu să dam “Agree/ Accept all” din instinct, întrucât la un moment dat, anumite situații pot fi în detrimentul nostru, iar respectiva companie să fie în deplină legalitate, odată ce are deja acceptul nostru.