Adidas pierde marca formată din trei dungi. Marca adidas, nula. Tribunalul UE.

Tribunalul Uniunii Europene confirmă nulitatea mărcii Uniunii a societății adidas,
care constă în trei benzi paralele aplicate în indiferent ce direcție

adidas nu dovedește că această marcă a dobândit, pe ansamblul teritoriului Uniunii, caracter
distinctiv prin utilizare

 

În anul 2014, Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) a înregistrat, în favoarea adidas, următoarea marcă a Uniunii pentru articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și articole pentru acoperirea capului.

În cererea de înregistrare, marca a fost descrisă de adidas ca fiind alcătuită din trei benzi paralele echidistante cu aceeași lățime, aplicate pe produs în indiferent ce direcție.

În anul 2016, ca urmare a unei cereri de declarare a nulității introduse de întreprinderea belgiană Shoe Branding Europe BVBA, EUIPO a anulat înregistrarea acestei mărci pentru motivul că eralipsită de caracter distinctiv, indiferent dacă intrinsec sau dobândit prin utilizare. Potrivit opiniei EUIPO, marca nu ar fi trebuit să fie înregistrată. În special, adidas nu ar fi dovedit că aceasta a dobândit caracter distinctiv prin utilizare pe ansamblul teritoriului Uniunii Europene.

Prin hotărârea sa de azi, Tribunalul Uniunii Europene confirmă decizia de anulare, respingând acțiunea formulată de adidas împotriva deciziei EUIPO.

Tribunalul precizează, mai întâi, că marca în cauză nu este o marcă dinamică ce ar fi alcătuită dintr-o serie de elemente care s-ar repeta cu regularitate, ci o marcă figurativă obișnuită. Tribunalul reține apoi că formele de utilizare care se îndepărtează de la caracteristicile esențiale ale mărcii, cum ar fi sistemul său de culori (benzi negre pe fond alb), nu pot fi luate în considerare. Prin urmare, urmare, EUIPO a înlăturat în mod întemeiat numeroase elemente de probă prezentate de adidas pentru motivul că priveau alte semne cum ar fi, în special, semne pentru care sistemul de culori era inversat (benzi albe pe fond negru).

În sfârșit, Tribunalul constată că EUIPO nu a săvârșit vreo eroare de apreciere atunci când a considerat că adidas nu a dovedit că marca în cauză a fost utilizată pe ansamblul teritoriului Uniunii și că a dobândit, pe ansamblul acestui teritoriu, caracter distinctiv prin utilizare. Astfel, dintre elementele de probă prezentate de adidas, singurele care prezentau o anumită pertinență erau referitoare la numai cinci state membre și, în speță, nu puteau fi extrapolate la ansamblul teritoriului Uniunii.

Te-ar putea interesa și:

MENȚIUNE: Marca Uniunii Europene este valabilă pe întreg teritoriul Uniunii Europene și coexistă cu mărcile naționale. Cererile de înregistrare a unei mărci a Uniunii Europene se depun la EUIPO. Împotriva deciziilor acestuia se poate introduce acțiune la Tribunal.
MENȚIUNE: Împotriva deciziei Tribunalului se poate declara recurs la Curte, numai pentru motive de drept, în termen de două luni și zece zile de la comunicarea acesteia. Recursul va fi supus unei proceduri de admitere în principiu. În acest scop, va trebui să fie însoțit de o cerere de admitere în principiu care să cuprindă chestiunea sau chestiunile importante pe care le ridică recursul pentru unitatea, coerența sau
dezvoltarea dreptului Uniunii.
MENȚIUNE: Acțiunea în anulare are ca obiect anularea acelor acte ale instituțiilor Uniunii care sunt contrare dreptului Uniunii. Cu respectarea anumitor condiții, statele membre, instituțiile europene și particularii pot sesiza Curtea de Justiție sau Tribunalul cu o acțiune în anulare. Dacă acțiunea este întemeiată, actul este anulat. Instituția autoare a actului trebuie să ia măsuri pentru a elimina eventualul vid juridic creat prin anularea acestuia.

Sursa Curia

ALTE ARTICOLE

Vrei să primești articolele noastre direct pe mail?

Abonează-te, e gratuit!