Despre SEO: Cum îți aduci site-ul pe prima pagină Google




Înainte să intru în subiectul care te interesează – cum îți aduci site-ul pe prima pagină Google, aș vrea să spun că nu sunt consultant SEO, sunt avocat pe dreptul tehnologiei, însă, în vremuri de coronavirus, cred că #sharingiscaring și m-am hotărât să împart cu tine ceea ce eu am învățat și testat pe blogul LegalUp.ro. Am învățat singură ce ar trebui să fac pentru a crește acest blog, iar informațiile pe care eu le-am testat și mi-au adus rezultate ți le voi prezenta și ție ca să știi și tu cum să îți aduci site-ul pe prima pagină Google.

1. Conținutul fundamental

În momentul în care te decizi să ajungi pe prima pagină, trebuie să te hotărăști care pagini le vei aduce pe prima pagină. Închipuie-ți site-ul tău ca o pânză de paianjen: cu cât legăturile sunt mai multe și mai puternice, cu atât fundația este mai puternică, iar site-ul tău va apărea pe Google înaintea concurenței. Legăturile (link-urile) trebuie să fie interne (cu alte pagini de pe site-ul tău) sau externe (cu alte site-uri).

Conținutul fundamental înseamnă paginile sau articolele cele mai importante unde dorești să ajungă publicul. Celelalte articole și/sau pagini trebuie să trimită (prin link-uri) către acele pagini. Pe site-ul LegalUp, cel mai important conținut este acest articol despre GDPR și pentru că aproape toate articolele trimit către el. Dacă vei avea curiozitatea să cauți pe Google termenul GDPR, vei vedea că articolul nostru este primul pe prima pagină Google. Legăturile sunt atât de strâns construite către acest articol încât am depășit site-ul oficial ANSPDCP (locul 2) și site-ul Comisiei Europene. Cumva eu vreau ca publicul meu să afle despre GDPR pentru că mi se pare important. Dar tu poți stabili drept conținut fundamental orice pagină/articol și chiar încă 2-3 pagini/articole.

Cu siguranță mecanismul de mai sus nu este singurul care ne oferă poziția 1 pe prima pagină, ci mai sunt și altele printre care faptul că LegalUp este al doilea blog din România care a scris despre GDPR și avem probabil cea mai mare bază de articole. Ceea ce mă face să ajung la punctul 2.




2. Conținut variat și original

Un lucru e clar: Google iubește conținutul de calitate, iar dacă un site are conținut mult, variat și original, va fi afișat înaintea altor site-uri concurente. Dacă ai o site cu 3 pagini de prezentare și una de contact este foarte greu să ajungi pe prima pagină Google, prin urmare trebuie să scrii pe site/blog pentru a apărea în rezultate. Conținutul trebuie să fie original, iar dacă vei copia articole de pe alte site-uri, site-ul tău va fi considerat de Google drept site care piratează și îți va scădea poziția în rezultatele motoarelor de căutare. Articolele trebuie să fie scrise corect gramatical și cu diacritice.

3. Link-uri externe către site-ul tău

Pe măsură ce tot mai multe site-uri trimit link-uri către site-ul tău, algoritmul Google consideră că ai ceva important de spus, prin urmare te va afișa cu prioritate în fața altor site-uri concurente. Dacă scrii suficient de bine, alte site-uri te vor prelua și vor include link-uri către tine, dar dacă te decizi să obții singur/ă aceste link-uri pentru a ajunge pe prima pagină Google, ar trebui să alegi site-uri cu un autoritate ridicată. Poți verifica aici ce autoritate are un site înainte de a obține link-uri.

Ca să obții link-uri le poți cere pur și simplu, însă șansele să le obții sunt mici. Le poți cumpăra sau poți scrie articole pe alte site-uri (guest posts) în schimbul link-urilor. De exemplu, la noi poți publica articole și putem oferi la schimb link-uri. Poți afla aici condițiile de publicare.

Dacă vei publica articole bune cu siguranță vor fi preluate și/sau citate pe alte site-uri.

Important: dacă ai obținut link-uri de la un site, e important să nu trimiți și tu link către același site, deoarece relevanța link-ului tău nu va fi mai aceeași întrucât Google va considera că este un schimb și nu o recomandare a site-ului tău.

4. Link-uri externe către alte site-uri

E important să ai link-uri către alte site-uri (preferabil site-uri importante) și din câte am înțeles link-urile către Wikipedia  valorează destul de mult.

5. Link-uri interne

Ca să ajungi în prima pagină Google, este important să ai, în fiecare articol, link-uri către alte articole de pe site, link-uri care, într-un final și pe baza unei strategii, să trimită către conținutul tău fundamental de pe site. De exemplu, eu folosesc mecanismul prin care îți recomand și alte articole utile  sau mecanismul de mai jos:

Te-ar putea interesa și:

6. Cuvintele-cheie

Articolele trebuie să cuprindă unul sau mai multe cuvinte-cheie sau fraze-cheie. De exemplu, eu la acest articol am setat cuvântul-cheie „prima pagină Google”, pe care l-am folosit în titlu și în interiorul articolului de câteva ori. Preferabil cuvintele trebuie să fie căutate frecvent de oameni pe Google, dar nu numai pentru că poți crea chiar tu trenduri dacă ai suficient conținut de calitate și este un subiect interesant. Ca să ajungi pe prima pagină Google, cuvintele-cheie trebuie să se regăsească:

  • în titlu;
  • în descrierea meta;
  • în interiorul articolelor;
  • în URL;
  • în alte locuri.

Dacă ai WordPress, îți recomand pluginul Yoast SEO care te poate ajuta cu optimizarea cuvintelor-cheie și a legăturilor interne/externe pentru fiecare articol.

Poți folosi Keyword Planner pentru a găsi cuvinte-cheie relevante, dar mie ahrefs mi se pare mai ușor de folosit.

7. Investigarea concurenței

Există ceva servicii care te ajută să descoperi care sunt concurenții și pe ce cuvinte-cheie apar ei pe prima pagină. Eu am testat ahrefs. Poți decide dacă să concurezi pe aceleași cuvinte-cheie sau să publici articole pe alte subiecte. Mai exact, tu decizi dacă le iei traficul sau alegi să aduci trafic din altă parte. Nu am folosit această funcție, dar alte site-uri au folosit-o pentru a concura cu mine pe aceleași cuvinte-cheie și nu a fost deloc plăcut.

8. Prezența pe Social Media

Prezența pe social media și link-urile expuse acolo ajută la SEO și poate fi un factor relevant în strategia pentru a te poziționa pe prima pagină Google.




Concluzii

Cu siguranță voi actualiza acest articol dacă voi avea informații noi (SEO e un fel de hobby) și sunt convinsă că sunt și alți factori care pot fi luați în calcul pe care eu încă nu îi cunosc. Însă, sunt convinsă că strategiile de la punctele 1-8 sunt suficiente pentru a ajunge pe prima pagină Google cu un site în România, însă strategiile nu vor funcționa în lipsa conținutului original și de calitate. Și ar mai fi un lucru de adăugat: chiar dacă ajungi pe prima pagină Google, ca să te menții în top trebuie să scrii constant pe blog. Și chiar dacă nu te vei ocupa tu de SEO, ci vei angaja pe cineva, cred că aceste informații sunt importante pentru a putea verifica strategia și rezultatele și a decide dacă rentează investiția.

Update 2022: De apr0ximativ 2 ani colaborez cu o firmă de consultanță SEO pe care ți-o recomand și ție.




Pune o întrebare

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MAI MULTE ARTICOLE




Vrei să primești articolele noastre direct pe mail?

Abonează-te, e gratuit!