Practicile înșelătoare ale platformelor care vând măști de protecție online




Pandemia Covid-19 a crescut cererea față de instrumentele de protecție în fața virusului și, în consecință, au apărut o serie de magazine online care vând măști de protecție. Deși necesitatea acestor produse este incontestabilă, la 20 martie 2020, autoritățile de protecție a consumatorilor din statele membre, cu sprijinul Comisiei Eueopene, au emis Poziția comună CPC COVID19 cu privire la cele mai raportate escrocherii și practicile neloiale. De asemenea, poziția lor comună se adresează și platformelor digitale care oferă instrumente de marketing pentru a elimina conținutul înșelător.

Consumatorii ar trebui să fie precauți în cazul în care comercianții, în campaniile lor de promovare a produselor:

  • Folosesc limbaj sau imagini care sugerează direct sau indirect faptul că produsul (măști de protecție, produse de igienizare etc) este capabil să prevină sau să vindece infectarea cu COVID-19;
  • Fac referințe la medici sau alți profesioniști medicali, experți sau fac referințe la orice alte surse neoficiale care afirmă că produsul capabil să prevină sau să vindece infectarea cu COVID-19;
  • Fac referințe la autorități publice, experți oficiali sau organizații internaționale care ar fi aprobat produsele fără a furniza hyperlink-uri sau referințe către documentele oficiale;
  • Folosesc tehnici înșelătoare de a determina consumatorul să cumpere, ca de exemplu: „disponibil doar azi”, „doar 3 rămase” etc;
  • Informează asupra condițiilor pieței utilizând termeni precum „cel mai mic preț de pe piață” sau „singurul produs care poate preveni infecția cu COVID-19” sau orice alte fraze similare;
  • Au prețuri cu mult peste prețul normal pentru un produs similar, justificând prețul ridicat prin referire la faptul că produsul (măști de protecție, produse de igienizare etc) poate preveni sau vindeca COVID-19.

Consumatorilor li se reamintește că guvernele naționale din UE oferă sfaturi oficiale bazate pe dovezi științifice despre cum se poate preveni infecția cu COVID-19. În cazul în care consumatorii găsesc pretenții neacceptate sau înșelătoare pe platformele online, ar trebui să utilizeze instrumentele de raportare furnizate de operatorul platformei pentru semnalizarea de conținut inadecvat.

Comercianții ar trebui să acționeze în mod responsabil: să se abțină și să interzică practicile menționate mai sus, luând în considerare toate instrucțiunile și sfaturile guvernului național în legătură cu măsurile de protecție COVID-19.

Sursa Comisia Europeană (aici)




Pune o întrebare

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MAI MULTE ARTICOLE




Vrei să primești articolele noastre direct pe mail?

Abonează-te, e gratuit!