Răspuns:
Datele cu caracter personal trebuie prelucrate doar dacă o companie nu poate atinge scopurile în altă modalitate. Este recomandat, atunci când este posibil, să folosiți date anonime. Acolo unde datele cu caracter personal sunt necesare, acestea ar trebui să fie adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar în acest scop („principiul reducerii la minimum a datelor”).
Este responsabilitatea companiei/ organizației dvs., în calitate de operator de date, de a evalua cât de multe date cu caracter personal sunt necesare și de vă asigura că datele irelevante nu sunt colectate.
Exemplu:
Compania/organizația dvs. oferă servicii de închiriere autoturisme persoanelor fizice. Pentru prestarea acestor servicii, pot fi necesare necesar numele, adresa și numărul cardului de credit al clienților și, eventual, informații dacă persoana are un handicap (deci date privind sănătatea). Prelucrarea altor date, precum originea rasială, ar însemna să prelucrăm mai multe decât este necesar, prin urmare să încălcăm principiul „reducerii la minimum a datelor”
Referință:
Sursa aici
Te-ar putea interesa și:
- Cât timp păstrăm datele cu caracter personal?
- Investigații GDPR. 10 Lucruri pe care trebuie să le știi despre controalele GDPR.
- Ce este GDPR? Regulament GDPR explicat în 5 minute.
Vrei să înveți cum să implementezi corect GDPR? Îți recomandăm cursul nostru online cu 28 de module care acoperă integral, teoretic și practic, materia. La finalul cursului vei obține certificatul de absolvire și documentația GDPR (șabloane editabile în Word și Excel) pentru a implementa cu succes. Află mai multe aici