Indiferent de domeniul tău de activitate, pentru succesul în era digitală, ai nevoie de o prezență online puternică. Astăzi, cheia succesului are o formulă simplă: cu cât ajungi la mai multe persoane în mediul online, cu atât beneficiile (clienți, vizibilitate) sunt mai mari. Dacă te întrebi care este cea mai bună strategie de marketing pentru cele mai bune rezultate, atunci ar trebui să afli că există mai multe metode pentru a te promova în mediul online. O metodă de promovare utilizată frecvent în mediul online este publicitatea plătită. Cu alte cuvinte, poți să plătești publicitate pentru a ajunge la publicul dorit. Ca alternativă la traficul plătit prin reclame, poți obține trafic organic (neplătit) prin crearea și întreținerea unui blog. Potrivit unui studiu recent de marketing, aproximativ 80% dintre companiile care utilizează un blog ca parte a strategiei de marketing obțin clienți prin intermediul blogului.
Atunci când alegi o metodă de promovare, este important să ai în vedere mai multe aspecte. În primul rând, crearea și întreținerea unui blog presupun costuri mai mici decât reclamele plătite. În al doilea rând, dacă îți dorești rezultate și conversii rapide, în unele situații, vei obține rezultate mai bune cu reclamele plătite. Un blog se folosește mai mult pentru efecte pe termen mediu și lung, în timp ce o reclamă pe Google sau pe Facebook îți poate aduce rezultate instant, mai ales în campanii sezoniere ca Black Friday. Nu în ultimul rând, avantajul unui blog este acela că reprezintă o investiție pe termen lung: o dată ce ai scris un articol bun și a fost indexat de motoarele de căutare, vei fi găsit pe internet și peste câțiva ani. Mai mult, dacă blogul prezintă conținut interesant, original și util, motoarele de căutare te pot poziționa în fața competitorilor în rezultatele căutării.
În continuare, îți vom explica cum îți creezi propriul blog pentru a deveni mai cunoscut online.
Cum creezi un blog pentru vizibilitate online?
Ca să existe, un blog trebuie să fie găzduit în siguranță. Așadar, primul lucru pe care trebui să îl faci este să găsești un furnizor de servicii de web hosting de încredere pentru găzduirea blogului. Blogul trebuie să fie găzduit în siguranță pentru a nu pierde conținutul, să aibă posibilitate de back-up (de recuperare rapidă a conținutului în situația unei probleme tehnice) și să conțină SSL pentru o transmitere securizată a informației.
În mod ideal, furnizorul de servicii de web hosting îți va oferi și posibilitatea să îți rezervi propriul nume de domeniu. Înainte să îți alegi numele de domeniu, trebuie să ai în vedere trei aspecte: numele de domeniu trebuie să te reprezinte pe tine sau afacerea ta, trebuie să fie catchy și ușor de ținut minte. Toată operațiunea cu găzduirea și rezervarea numelui de domeniu nu ar trebui să dureze mai mult de 10 minute deoarece majoritatea furnizorilor de servicii de web hosting îți oferă posibilitatea de a rezerva rapid un nume de domeniu pentru blog, plătind online cu cardul.
După ce ai instalat serviciile de web hosting și ți-ai rezervat propriul nume de domeniu, următorul pas este să înveți să utilizezi WordPress pentru a scrie și publica articole. În prezent, utilizarea WordPress este mai simplă ca utilizarea programului Word. Vrei să înveți cum să publici primul tău articol într-un timp record? Nimic mai simplu, azi Youtube are multiple tutoriale pentru deținătorii de bloguri. De exemplu, în acest video, poți afla cum să publici primul articol: cum scrii textul, cum pui titlul principal și subtitlurile, cum folosești etichetele, cum introduci imagini și cum indexezi un articol pentru a apărea mai sus în motoarele de căutare.
Cum creezi un blog de succes pentru vizibilitate?
În secțiunea anterioară, ți-am explicat detaliile tehnice privind înființarea unui blog. Cum faci însă ca blogul tău să ajungă cât mai cunoscut? Cu excepția unor artificii – pe unele le vom prezenta succint mai jos, nu prea există scurtături, de aceea este important să reții fraza „Content is king”. Un blog este de succes dacă prezintă în mod constant informații de calitate cititorilor. Conținutul trebuie să ofere informații de valoare și originale. Următoarele sfaturi te vor ajuta să creezi un blog de succes într-un timp cât mai scurt.
1. Scrie conținut original și de calitate
Timpul este cea mai importantă resursă, așadar ar trebui să tratezi timpul cititorului blogului cu respect. Prezintă-i, într-o variantă cât mai succintă, informațiile de care are nevoie. Evită frazele lungi, cuvintele complicate sau jargonul – blogul ar trebui înțeles de un cititor mediu, fie că este specializat sau nu. Respectul față de gramatică înseamnă respect față de cititor, așadar articolele trebuie scrise corect gramatical și cu diacritice. Articolele trebuie să fie originale, iar conținut duplicat de pe alte site-uri va determina motoarele de căutare să acorde o notă mică blogului tău. Dacă un blog are foarte mult conținut duplicat, există riscul ca acesta să nu mai fie indexat de motoarele de căutare.
2. Promovează-ți blogul
Ai scris un articol interesant? Felicitări! Acum este momentul să îl promovezi. Distribuie-l tuturor prietenilor interesați și încurajează-i să îl distribuie mai departe. Distribuie-l pe rețelele de socializare (Facebook, Instagram, LinkedIn etc). Folosește grupurile de Facebook tematice pentru a-ți distribui articolele către comunități interesate de subiect.
3. Creează legături
Un blog de succes nu este o insulă izolată, ci conține și construiește constant poduri cu exteriorul. Introduce, prin articole, legături către alte bloguri utile și încurajează alte bloguri să introducă link-uri către blogul tău. Cu toate acestea, trebuie să reții faptul că motoarele de căutare nu privesc cu ochi buni cumpărarea de link-uri, așadar orice link introdus trebuie să reflecte realitatea, să aducă valoare conținutul prin oferirea de surse suplimentare de informație.
4. Creează o bază de abonați
Invită-ți cititorii să se aboneze la blog pentru a-i ține la curent cu articolele postate.
5. Alege imaginile potrivite
Dacă o imagine valorează o mie de cuvinte, atunci ar trebui să alegi, pentru fiecare articol, o imagine potrivită cu subiectul. Pentru o vizibilitate mai mare în mediul online, evită imaginile care conțin tonuri pale sau reci și optează pentru culori vii.
6. Interacționează cu cititorii
Un blog este creat pentru oameni, iar succesul lui depinde de numărul cititorilor. Cel mai sigur, cititorii tăi vor avea întrebări. Răspunde la întrebările suplimentare, invită-ți cititorii să distribuie mai departe articolele sau creează o comunitate în jurul blogului care să permită o interacțiune mai facilă cu cititorii. O astfel de comunitate poate fi creată prin mai multe variante, ca de exemplu o pagină de Facebook/LinkedIn/Instagram sau un grup pe Facebook sau LinkedIn.
7. Devino familiar cu noțiuni de bază despre SEO
Vrei ca blogul tău să apară printre primele rezultate în căutările prin motoarele de căutare sau chiar pe prima pagină? Atunci ar trebui să îți rezervi timpul necesar pentru a afla mai multe informații despre Search Engine Optimization (SEO). Poți afla mai multe informații despre SEO citind articole pe internet, apelând la un consultant SEO, citind cărți sau urmând cursuri. Un aspect fundamental al optimizării SEO este crearea de conținut original. Crearea de legături (link-uri) către site-uri din afară sau obținerea de legături către propriul site este foarte importantă. De asemenea, pentru o optimizare SEO mai bună, este recomandat ca articolele de pe blogul său să fie legate între ele prin anumite link-uri, cum am explicat noi în acest articol anterior.
Rezumat
Rezumând informațiile prezentate anterior, crearea și menținerea unui blog reprezintă una dintre cele mai importante strategii de marketing. Vrei să devii mai vizibil în mediul online și îți place să scrii? Atunci următorul pas este să îți creezi propriul blog, să creezi conținut de calitate, să îți respecți cititorii și să construiești o comunitate în jurul blogului. Noi îți urăm curaj, inspirație și succes!